Operacje zaćmy w Warszawie

zacmaretina

JAK POZBYĆ SIĘ ZAĆMY W 3 PROSTYCH KROKACH

1.Zadzwoń i umów się na konsultację lekarską. Wszystkie potrzebne do operacji badania wykonamy podczas jednej wizyty.

Na początek musimy ustalić kilka ważnych rzeczy.

Po pierwsze – jaki jest stan twojego oka (np. czy wraz z zaćmą nie występują inne choroby oczu).

Po drugie – wyliczymy, ile dioptrii powinna mieć twoja nowa soczewka.

Po trzecie – jaki rodzaj soczewki powinniśmy dla ciebie wybrać (specjalne soczewki stosuje się np. przy astygmatyzmie).

Po wizycie możesz ustalić w punkcie recepcyjnym termin operacji (odległy zazwyczaj o 4 tygodnie) o dogodnej dla ciebie porze. Dostaniesz też teczkę z informacjami na temat operacji oraz wskazówkami na czas przed i po operacji. Teczka zawiera też potrzebny do operacji komplet dokumentów (min. kwestionariusze dotyczące zdrowia).

2.Przyjedź na operację: najlepiej w towarzystwie opiekuna.

Dlaczego?  Operacja odbywa się w trybie ambulatoryjnym – to znaczy, że niedługo po niej możesz iść do domu, a przecież, z powodu opatrunku, będziesz widzieć tylko jednym okiem. Ważne więc, żeby ktoś mógł ci pomóc w drodze do domu.

Sama operacja trwa około 20 minut i jest przeprowadzana w znieczuleniu miejscowym (znieczulamy samo oko).

Przy operacji stosujemy nowoczesną metodę fakoemulsyfikacji. Polega ona na rozbiciu ultradźwiękami zmętniałej soczewki. Jej cząstki są usuwane przez mikroskopijny otwór w powłoce oka. Drugi maleńki otworek wykorzystuje się do wstawienia w oko zwiniętej nowej, sztucznej soczewki, która rozwija się dopiero w oku. Dlatego ranki na oku są niewielkie, tak samo jak ból po operacji.

Uwaga: ponieważ mamy możliwość wstawienia soczewki o dowolnej liczbie dioptrii, nowa soczewka skoryguje w dużym stopniu starą wadę wzroku. W wielu przypadkach po operacji nie tylko znika zmętniała zasłona zaćmy, ale i poprawia się znacznie ostrość widzenia.

Po operacji możesz odpocząć przez dowolny czas w wygodnej sali pooperacyjnej albo pojechać od razu do domu. Operowane oko zabezpieczone jest opatrunkiem. Jeśli pojawi się ból, wystarczą zwykłe środki przeciwbólowe – powinien on ustąpić najpóźniej po kilku dniach.

3.Następnego dnia przyjdź na zdjęcie opatrunku, a po miesiącu – na wizytę kontrolną.

Następnego dnia po operacji zaćmy lekarz zdejmie opatrunek. Dostaniesz też receptę na lekarstwa, których musisz używać dopóki oko się nie zagoi. Kolejna wizyta po paru tygodniach po operacji pozwoli ocenić w pełni jej efekty.

Nowe okulary możesz dobrać po około ośmiu tygodniach od dnia operacji – chyba że zdecydujesz się na operację drugiego oka.